Tänä vuonna kevään huoltopuuhat jäi vähän myöhäisemmäksi ajankohdaksi kesäkuun alkupuolellle ja veneellä tehtiin vain tarvittavat toimenpiteet. Normaalien, huoltojen, pesujen ja vahauksien lisäksi vaihdoin taas kerran hydrauliikkaletkun, se kun oli alkanut vuotamaan viimekauden lopulla. Tällä kertaa varmistin että liittimet olivat haponkestäviä ja letkuksi pyysin hieman aiempaa notkeamman "vain" 160 bar kestävän letkun. Nyt tällä notkeammalla letkulla sain silmukan aikaiseksi, jonka pitäisi varmistaa että letku kulkee nätisti eikä jää mekaniikan väliin tai hankaamaksi.
Viime kaudella myös tankissa olevat roskat aiheuttivat polttoaineen saanti ongelmia, ajoimme loppuakaudesta tankkia tarkoituksella mahdollisimman tyhjäksi jotta se olis helpompi tyhjentää. Tyhjensin tankkia taas öljynvaihtopumpun avulla ja hetkessä oli loppu, noin 10 litraa kanisterissa. Tankin pohjalla näkyi musta irtonaisen näköinen pala ja nostin sen tarttujalla pois, se oli liimajäämää jolla manusluukku on aikoinaan tiivistetty, oli ilmeisesti useita vuosia pysynyt tankin pohjalla kiinni, mutta nyt irronnut. Irroittelin vielä pohjassa kiinni olleet liimajäämät ja lopuksi vielä imurilla sohin joka paikkaan tankissa, muutama irtopala liimaa vielä löytyi. Tätä kirjoitettaessa on ajettu noin 20 litraa dieseliä koneesta läpi ilman pienintäkään ongelmaa polttoaineen saannissa.
Siirto tapahtui tänä vuonna minun ja Samin toimesta taas perinteisesti Dalskärin kautta. Mennessä oli vastaista lähes koko matkan ja matka mentiin koneella. Dalskäristä Hirvensaloon ajeltiin iso osa matkasta purjeilla, vaikka aika hiljaiset myötäisen suuntaiset tuulet olikin, toisaalta ei ollut kiire koska kyyti tuli vasta illalla hakemaan satamasta. Onnistunut siirto, köli ei vuotanut, moottori toimi erinomaisesti, purjeetkin oli ihan kunnossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti