Tänään oli seuran järjestämä telakkapäivä ja lipun nosto. Pakkohan sinne oli mennä kun sammuttimien tarkastus on taas ajankohtainen ja telakalla oli sammutinhuoltaja paikalla, edullinenkin kaiken lisäksi.
Mastotelineistä otettiin suojapressut pois ja vilkaisin Amélien mastoa, siellähän se odottaa paikalleen nostoa, no hiukan voisi putsata ja vahata sekä keksiä parempi konsti maston huipun tiivistämiseen. Roudariteipille pari vuotta on näemmä ihan liikaa mastossa, liima mureni ja osittain oli teipistä hävinnyt pintakin.
Venettäkin piti laitella, olin tehnyt ja labrannut valmiiksi sen polttoaineanturin signaalikääntäjän josta edellisellä kerralla kirjoittelin. Asensin elektroniikan sitloodan mittariston viereen, testailin anturia käsin kääntämällä että elektroniikan säädöt ovat kohdallaan, sen verran hyvin olin saanut labrassa elektroniikan säädöt kohdalleen että en ryhtynyt sitä tarkempaan säätämään.
|
Siellä se lepää, roiskevesitiiviin kotelon saa edukkaasti jakorasiasta. |
|
Johdot liitetty ja rasia paikallaan, kansi päälle ja se on valmis. |
Sitten alkoi yllättävän hankala anturin takaisin asennus. Koska vanha tiiviste oli murenevaista sorttia ja olin sen irroitellessa leikannut poikki niin tein uuden tiiviste materiaalista. Alkoi varsinainen show kun piti ensin puhdistaa pinnat dieselistä ja sitten yrittää saada ruuvit osumaan tankin sisäpuolella olevaan irtonaiseen peltiin ja estää sen putoaminen anturin varaan jne. Parin tunnin sitkellä nysväämisellä ja kerran anturin alaosan tankista noukkimalla sain kuin sainkin ruuvit kiinni ja vielä tiivisteliimaa väliin.
|
Tämä pitäisi saada tiiviiksi ja ruuvit paikalleen. |
|
Onnistuihan se. |
Otin vielä wc pytyn pumpun irti ja mukaan puhdistettavaksi ja voideltavaksi silikonrasvalla jos pumppu pysyisi näin kevymmin toimivana ettei tarvitsisi joka toinen päivä lorautella ruokaöljyä pönttöön pumpun voiteluun. Koko pytty on joka tapauksessa irroitettava kun vaihdan uuden septiletkun, vanha ei enään pidä kunnolla hajuja letkun sisällä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti